ergo

Click & Tell: vragenlijsten en webanalytics geintegreerd!

Onder de naam Click & Tell introduceert Ergo een nieuwe onderzoeksmethode: een samensmelting van web analytics en marktonderzoek. Met webanalytics software wordt tot in het kleinste detail vastgelegd wat er op een website gebeurt: hoeveel bezoekers er zijn, hoeveel pagina’s bekeken worden, uit welke steden de bezoekers komen enzovoort. Maar een heel voor de hand liggende vraag, namelijk de vraag naar het waarom, kan er niet mee beantwoord worden!!

Niet alleen ’wat?’, maar ook ’wie?’ en ’waarom?’
Met Click & Tell leggen we vast hoe een bezoeker over een website beweegt, en we interpreteren dit vervolgens aan de hand van wat de bezoekers vertellen over hun ervaringen (zijn ze tevreden, hebben ze gevonden wat ze zochten) en over zichzelf: zijn ze jong of zijn ze oud, potentiële klant of werkzoekende?

Relevante vragen op relevante momenten
Het bijzondere van Click & Tell is dat we het bezoekgedrag en de antwoorden van de bezoekers één op één aan elkaar koppelen. Op die manier krijgen we, ook als we maar weinig vragen stellen, toch een schat aan informatie. Bovendien kunnen we reageren op gedragingen van een bezoeker op de site: het wegklikken van de site, het invoeren van zoektermen, het bekijken van bepaalde onderdelen van de site enzovoort.

Opdrachtgevers en referenties
Deze methode hebben wij intussen toegepast voor een aantal opdrachtgevers, waaronder Microsoft Europe, een drietal provincies, en een aantal online stores. Tevens is Ergo benoemd tot ‘preferred supplier’ van de Rijksoverheid, waar het gaat om kwantitatief website onderzoek (zie testimonials).